Thursday, December 3, 2009

Umur 1thn 3bln..

Petang-3/12/2009

Juz nak share jer...skang nie aku dah pandai ckp Allahdah lama, Abahdah lama, atuk, ayah n amik...(tp Ibu aku x pndi sebut lg..naperla susah sgt aku nak sebut perkataan Ibu tuh..padahal Ibu yg lahirkan aku..cian Ibu..Ibu jgn mare sy yer..nnt sy cuba bljar lg sebut Ibu..)hehhe...sukernyer bile dah pandai ckp skt2 nie....

Klu nak roti tuh..aku akan ckp nak..klu Ibu n Abah x nak ambik..aku akan ckp amikk,amikk..heee...

Skang nie mentang2la aku dah pandai ckp atuk..bile peluk aku nyer Doremi, asyik sebut Atuk,Atuk,Atuk...siap lentok2 kat Doremi tuh..pantang nmpk sesaper klt jln raya, aku pgl Atuk...hehehe..

Ayam aku panggil Ayah..x reti sebut ayam lg..tp aku dah pandai bunyi ayam..ork..ork..ork..heheh..

Skang nie gak aku dah pandai geleng kepala klu aku x nak sesst bender tuh..Ex..klu x nak susu dah, aku akan geleng kpl smbl bg botol susu tuh kat Ibu @ Abah..

Klu nak tido, aku akan tunjuk buai smbil sebut Nakkk..hhehehe..Pandai x..?klu nak bgn lak..aku akn b'ckp2 dlm buai..bg bantal N My soother kat sesaper yg nak ambik aku dlm buai tuh..N itulah tandanyer aku dah puas tido N bersedia utk bermain semulaaaaa..muhahaha...

Mlm td lak..aku dah blh jln 3-4 langkah..Ibu punyela hepy...yela, skang aku dah 1 thn 3 bln nak masuk 4 bln, tp x jln2 lg..tup,tup.. Ibu t'nmpak aku jln..pe lg dia punyer excited, x leh nak dibayangkan...kukikui..abah relax jer..padahal abah nampak dulu aku jln..muhahha...klu dah perempuan, cam tu la perangaikan..kecoh sekampung..

No comments:

Post a Comment