Monday, December 21, 2009

Jalan2 Melaka..

Pagi - 21hb Dis 2009

Hr nie nak story pasal last holiday..

Last week, Ibu N Abah cuti 3 hr..sempena Maal Hijrah..
So pe lg..Ibu N Abah bw g jenjalan la..tp kali nie we all nyer cuti ditanggung oleh Ibu...heheheh...Abah la paling bez..x yah kuar duit..heheh

Hari Jumaat..

Jumaat x g memane pun..Ibu tgh syok kemas rumah..Angin ape ntah Ibu, sibuk nak kemas rumah...So, Jumaat tuh duk membuter jela aku kat rmh...

Hari Sabtu..

Pagi2 lg aku dah bgn....Almaklumla, Ibu nak bw jln g Melaka..
So sampai kat Melaka, drop jap kat Zoo Melaka..jalan x habis pun coz hujan...



Sementara tunggu Atuk N Mak Long, niela keje aku dlm kete..muhahha...


Then, br gerak ke Umbai..We all stayed kat Chalet Kg. Sri Minyak..not bad gak arr tmpt tuh..


Sampai2..check in...then trs g cr tempat nak mkn..masing2 x mkn lg..tp masa tuh dah pkl 4 dah..so x byk kedai yg buka..last2 jumpe gak kedai yg buka..tp nasi dah sold out..so mkn mee jelaa...

Lepas mkn Abah bw jln kat Perkampungan Ikan Bakar Terapung..Umbai..Syok nyer..Siap ader jambatan gantung lg tuh..



Bile sampai chalet, siap2 untuk g mkn malam lak..g mkan kat Perkampungan Ikan Bakar Terapung..Aku x mkn sgt pun..x der selera..heheh..kecik2 pun dah pandai x der selera mkn..

Hari Ahad..

Siap2 check out..trs g Taming Sari...Yehhahahaa....tkt nyer...X derla tkt sgt pun..heheh


Then g mkn n cau cin cau..Tp Melaka jam gilerla...byk sgt org2 yg dtg nak melancong...Nasib baikla aku ni baik..tidur jer dlm kete..klu x confirm Ibu penat nak layan kerenah aku nie...hehehe..

Kla..goodbye Melaka..

p/s:Ibu nnt bw jln2 lg ea..

No comments:

Post a Comment