Wednesday, April 20, 2011

Semak Kandungan Gula

Hari ni nyer topik "Semak Kandungan Gula Susu Anak Anda"..
Ibu-Ibu u all ader x check kandungan gula dalam susu yang u all guna skang..
Ibu dah check yang susu yang aku guna skang nie..
Masyaallah..tingginyer kandungan gula..dijangka area 13-17 sudu teh gula tambahan sehari...ish2xxx...Pek susu tuh mengandungi sehingga 53% gula tambahan..Aiyyooo...manyak gile manis ini susu la..nampaknyer lepas nie I kene tukau susu lain la nampaknyer..

Actually, susu nie pun Abah beli coz aku kurang makan..Itupun Ibu yang suh.kira nak bagi gemuk sikitla..nampak gayanyer kene cuba alternative lain la nak bagi weight naik..

Tp pe yang abah n Ibu risaukan, nak ke aku minum susu lain..????yeala, dah bese ngan susu manis..aku sendiri pun x sure either aku nak @ x susu lain nie..Harap2nyer nak la..coz susu yang skang nie terlampau banyak kandungan gulanyer..klu u all nak check susu u all leh arr check kat http://www.semakgula.com.my ni ea..kat website ni gak ader diterangkan pasal apa tuh gula tambahan..pe yang dikatakan gula..Jumlah pengambilan gula yang disarankan untuk kanak-kanak..nak tau detail, silala baca sendiri k..

No comments:

Post a Comment