Friday, September 25, 2009

Salam Aidilfitri


Assalamualaikum...

Pagi-9.45 : Jumaat : 25/9/2009 -

Di kesempatan ini aku nak ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf zahir batin untuk semua..(walaupun aku tau aku masih bersih dr dosa ..hehhe). Especially aku mohon maaf kat ibu N abah, atuk N nenek, tok Abah N maktok, nenek N atuk2 aku yang lain, mak2 N pak2 sedara yang lain, sepupu-sepapat N kwn2 yang kenal aku nie..May this Eid day be the brightest & best you ever had Selamat Idul Fitri 1430 H. Mohon Maaf Zahir & Batin.

Nak citerla sikit pasal raya tahun nie..klu nak ckp pasal feeling of coursela aku rasa sonok sgt..
mana x nyer..thn nie aku dah start mkn kuih raya...sdddppppp....aku suka mkn maruku..wpun gigi aku ader 2 btg jea..hiks...last year, time raya aku x tau pun ape itu erti raya..thn nie tahula gak sikit2..especially pasal duit raya N kuih raya...hehhe...

Tahun nie aku raya kat kedah dulu coz abahnyer turn raya kat Aloq Staq,Kedah..So Ibu aku nampak x semangat jea..Tp ibu niekan, walau dia nmpk x semangat nak blk KG, tp bila abah kata bile kat Kedah nanti kiter g shopping, trs dia senyum smpi ke telinga...nmpk gayanyer aku ngan abah ponekla...huhu..mana x nyer ibu klu nak beli 1 benda, kene g byk shopping mall..N then klu 1 hr x cukup nak kene more than 1 day..mano larat..slalunyer abahla jd mangsa keadaan..sian abah..
Ibu2..(ntah2 aku pun sama gak bile dah beso nnt..hehe..harap2 x arr..)

Sampai je kat rmh Mak Tok N Tok Abah, area kol 4am..ngantok giles aku..Ibu N Abah trs sahur..Nak dipendekkan citer, aku pun x taula nape aku x nak ngan sume org..sian Mak Tok N Tok Abah..yela diorng nak dukung aku, aku x nak..aku nak ngan Ibu jea..Sian Ibu x leh nak wat keje pape pun..


First time aku pki baju kurung..comel x?..heheh...Ini ibunyer kejela..sibuk suh aku pakai baju kurung..abah ikut jea...

Raya kata Aloq staq smpi raya ke-2 jea..then trs blk Kg. Gadong rumah nenek su..lgpun nenek N atok ader kat sana..smpi Gadong mlm..then esk pg2 lg dah kene bgn..nak g raya rumah nek nyang N Tok nyang belah atuk aku kat Tanjung Malim..penat la raya nie..tp sonok coz dpt duit raya..

Lepas raya kat Tanjung Malim, aku blk Nilai..coz hr Rabu Ibu N Abah dah start keje..Disebabkan nursery still ttp, Ibu N abah keje lak, so nenek N atuk yg jaga aku..Tima kasih nenek n atuk..tp aku sempat gak arr g lepak ofc ibu jap..siap aku tido lg kat ofc,bez sejukk...
Kla, rasanyer dah x der citer dah kot..yg selebihnyer tuh citer2 biase je, g jenjalan ikut Ibu N Abah g beraya..

K, cau cin..Salam..








No comments:

Post a Comment