Friday, January 29, 2016

New Year 2016

Assalamuaalaikum..

1st entry for 2016..
Banyak sangat nak story, cuma x de masa je nak type nak story..hehehe..
But i'll try..
Tahun ni saya dah Tahun 2..Dah besarkan saya??!! heheh.. Tapi saya dah pindah sekolah..dah tak sekolah kat Sekolah Rendah Integrasi Tahfiz Darul Ulum..Sedihkan..?? Bukan sekolah tuh x bagus, bagus sangat2 tau..Tapi ada sebab2 yang tertentu Ibu n Abah x lepaskan saya untuk bersekolah di sana lagi. Harap kawan2 mendoakan perjuangan saya supaya menjadi seorang muslimah Hafizah yang professional ye.
Sekarang nama sekolah baru saya Sekolah Rendah Islam Al-Amin, Cawangan Nilai. Sekolah baru ni Alhamdulillah, ok..Cuma saya je ambil masa untuk sesuaikan keadaan dengan sekolah baru..heheheh...Nie gambar masa 1st day sekolah..Abaikan muka yang tidak berapa nak ceria tuh ye..heheh



Sekolah baru nie mula dari pukul 8.30 pagi hingga 3.30 petang. So petang2 lepak kat office Abah ataupun Ibu..Best!!..Hehheh..(Coz boleh layan internet, almaklumla, dekat rumah semua service tuh dah kene cut dengan Ibu n Abah..tablet pun dah kene simpan, channel Cartoon pun dah kene sekat..hurrmmmm..)
Aktiviti malam2 pula, sekarang nie malam Selasa hinggan Khamis, saya dengan Iman akan pergi ke surau taman kami..pergi belajar mengaji..Alhamdulillah kami diajar oleh ustaz2 dan ustazah2 yang tidak langsung memandang bayaran..so kami diajar secara percuma..Semoga mereka2 mendapat pahala yang berganda dari Allah SWT.







Ni gambar Irsyad..Kalau kami pergi mengaji, Irsyad kadang2 akan ikut. So klu dia ikut, niela keje dia..Tapi awal2 je, skang dah buat keje lain..dok lari sana sini..Last2 ibu pun cam dah x berape rajin nak tunggu kami sampai habis..

Iman sekarang dah 6 tahun.. masih sekolah di Pasti Isbat Al-Imtiyaz.. Ni muka kami time 1st day sekolah..heheheh..muka toye..almaklumla syok cuti lama..


Irsyad pula tahun nie 3 tahun.. Irsyad pun dah pindah sekolah..Taska Ummu Rania..banyak sangat gosip pasal taska lama, last2 ibu pindahkan dia kat taska lain.. Taska baru ni, alhamdulillah..banyak sangat beza dengan Taska yang lama..Activity pun banyak..seronok sangat tengok Irsyad.. Saya dengan Iman mesti jeles dengan dia..Yela, siap mandi2 kolam dekat sekolah dia..Kami dulu2 x de pun activity cam gitu..hurrmmm...


So far, nie la antara activity wajib kami bertiga every day, every week n every month..
* to be continued..peace..






1 comment:

  1. Salam, saya nak bertanya, kenapa kakak dipindahkan dr darul ulum ke al amin ye? harap boleh email saya di shadlina@gmail.com. terima kasih.

    ReplyDelete